Bevezetés

Nem vagy egyedül.

A felnőttkori gyerekbántalmazásról fogunk beszélni. A tabukról. A bűntudatról, a kötelességről és a félelemről. A de hát mégis az apám-ról. A maga módján szeretett-ről. A végülis mindent megtett értünk-ről. A mindig volt meleg étel és rendes ruhám is-ról. A harmincévesen sem kezel felnőttként-ről. A jóindulatba burkolt kritikáról. A határaid figyelmen kívül hagyásáról. A passzív agresszióról. A manipulációról. A telefonpórázról. A kihasználásról. A sosem voltam gyerek-ről. A mindig úgy forgatja a szavakat-ról. A vádaskodásról. A bűntudatkeltésről.

Nem vagy egyedül.

Számoltad már, mennyi vers szól a feltétlen édesanyai szeretetről, mennyi idézet az elfogadásról, az otthon melegéről? Mennyi történet szól a támogató édesapákról, a jótanácsokról, a biztonságérzetről? A hazatérés öröméről? Összeszorult a gyomrod amikor ezeket olvastad? Irigykedsz? Szomorkodsz? Dühös vagy? Hazugság? Mindenkinek jut, csak neked nem?

Ez a blog bántalmazott felnőtt gyerekeknek szól.

Ez a blog neked szól.

Nem vagy egyedül. Sosem leszel egyedül.

Beszélgessünk.

One thought on “Bevezetés

  1. Kedves Szerző! Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a blogot. Csak azért írok, hogy én is elmondjam Önnek: valóban nincs egyedül. Ugyanezeket éltem/élem át, hiszen hiába szakítottam meg a kapcsolatot a nárcisztikus anyámmal, attól még nem fogom egyik pillatról a másikra szeretni és becsülni magam, nem lesz önbizalmam a semmiből, és nem fogja senki visszadni azt, hogy valójában sosem lehettem gyerek és sosem tapasztalhattam meg a feltétel nélküli szeretetet. A feltételest, hát azt igen. Ja nem, azt sem, mert amit otthon kaptam, azt szeretetnek sem nevezném. Örülök, hogy valaki végre ezt a témát is felveti a “mégiscsak az anyád”, “bocsáss meg neki”, “felejtsd el a múltat”, “mennyit dolgozott érte, hogy etessen és ruházzon”, “az apád még annyit sem foglalkozott veled, ő legalább felnevelt” és társai mellett. Szóval röviden: köszi!

Te mit gondolsz?

